Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Ella och toahuset

Av tanten-och-ella - 27 augusti 2010 15:03

Måste berätta om Ella och hennes toabestyr. När hon varit på toahuset så står hon och väntar på att jag skall komma med plastpåsen och ta bort om jag inte kommer så jamas det. Hon står hela tiden och tittar på, vill gärna hjälpa till på sista varvet när jag går igenom sanden ordentligt.


Spaden vi köpte idag, var toppen. Såg att Emelie hade en sådan och köpte en, den är rostfri med en liten kant så man kan skaka sanden. Sanden är ju rätt dyr så det gäller att inte slänga bort ren.


Nu har Ella riktiga stollaryck, far omkring både högt och lågt med riktiga rivstarter. Mycket energi i den lilla tösen. Hon äter bra, väger maten varje dag för jag är orolig att hon äter för lite. Det dyra kattgodiset ratas till förmån för Wiskas små kuddar med lax.


Balkongen som blivit av med allt pluttinuttigt och blivit kattsäkrad är nu intagen som revir och hon börjar känna sig säker där efter att ha rivit ner blomkrukor med sidenblommor och lite prydnadssaker samt målade stenar med katter på som fallit ned med brak och Ella både rädd och förundrad. Konstigt har inget gått sönder. Hon rev ned en porslinskatt som stod i köksfönstret och det är på rätt hög höjd, kunde inte tänka mig annat än den skulle gå i tusen bitar men den höll.


Besök i morgon så nu skall vi baka när den unge har åkt hem till sig och på söndag skall vi till Miss Emmi's och träffa syskon och kattvänner.


Fortfarande inte allt  klart med nätet så passar på medan jag kan låna, fantastiskt bemötande av leverantören men så har jag en släkting som kan fixa det mesta med data. Brukar ha statistikräknare när jag bloggat på blogspot har aldrig kollat mer än antal besök. Nu var det tur att min unge släkting lagt in en speciell så det gick till och med se vilken dator och webbläsare i det hushållet det kom ifrån enligt uteslutningsmetoden, även vilka sidor som besökts innan o.s.v


Skrämmande men det är ju en störning, med min yrkeserfarenhet borde detta inte hänt men jag är inte ensam, vet flera med högre utbildning än mig som råkat ut för människor med störning och det brukar övergå i ren fixering man kan kalla det för ett slags beroende. Om man själv är i en livssituation och har väldigt gott om tid samt tålamod så går det att hjälpa en människa som trasar sönder sitt liv.


Mitt liv är fullt med åtagande för en sjuk anhörig och nu tror jag att min tid har kommit för lite ledighet och få ro med Ella, då återstår bara att följa rådet, klippa av allt. Är fortfarande i chock, visste ju inget förrän släktingen kollade blogspotsbloggen, de blev rent förskräkta över beteendet och väldigt oroade.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Skapa flashcards