Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Gräs är gott tycker Ella

Av tanten-och-ella - 12 september 2010 08:38

  Vad spanar lilla tösen på?


  Är hon inte söt så säg?


  Ny klösgrej


 

Ella blir mörkare på ryggen


Vägde Ella idag, svårt, blir något mellan 1,6 - 1,7 kg. Tycker hon äter lite men det är säkert bara jag som oroar mig i onödan. Hon tigger inte mat när jag äter och jag ger henne aldrig heller direkt från min mat eller kylskåp.


Nu har jag lyckats klippa alla klorna på en och samma gång.

Sprutade på mig Feliway och på gosefilten vi har efter badet. Först så blev hon borstad, sedan vattenlek med bad. Hon var trött och medan jag torkade henne och hon slickade sig så blev klorna klippta. Vilken seger, allt gick så bra utan protester.


Vilken vecka, varit mycket borta nästan varje dag några timmar på aktiviteter, väl hemma så måste jag försöka hitta på något så Ella kommer ut i väskan. En dag var det inte väder, då gick vi upp på vinden och ned i källarförrådet, bara hon får se lite annat och hoppa i väskan så är hon så nöjd.


Vi har möblerat om och satt ut klösträdet på den inglasade balkongen, har märkt att hon trivs så gott där. Hon vill att dörren är öppen så hon hör mig.

Brukar ha Ella en liten stund i sängen på kväll och morgon, på natten så ligger hon i sin korg eller på elementsängen.


Ella är så glad i gräs, de kartonger som vi köper hem blir fort gamla och gräset dåligt, kom på att dela upp en kartong på 3 gånger så nu sätter jag i små plastaskar och då räcker en kartong en månad. Ja hon äter varje dag.  

 
 
Jenny

Jenny

12 september 2010 09:59

Hon är ju helt bedårande!
Ni verkar ha det så bra samman.
Jag är riktigt imponerad, jag hoppas jag är lika duktig matte sedan (jag har ju heller aldrig haft husdjur innan). :)

http://jennyelin.bloggplatsen.se

tanten-och-ella

12 september 2010 10:59

Är inte alls duktig, gör massor med fel. Har haft hundar tidigare och gör lätt misstag att Ella är en liten valp. Småkissar går sin egen väg och är inte påverkbara på samma sätt som en hundvalp utan jag får försöka anpassa mig efter Ella och hon har ett jättejobb med tanten. Inte lätt att lära gamla tanter sitta fint. ;-)

 
Ann-Katrin Andréasson

Ann-Katrin Andréasson

12 september 2010 12:50

Jag tror att du är en jättebra matte. Fel gör vi alla! Hon är helt bedårande!

http://www.laghamras.se

 
Margita

Margita

12 september 2010 19:16

Vad hon är vacker din Ella!! Tycker också som Jenny att du är en duktig matte! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Rebecca

Rebecca

12 september 2010 21:12

Imponerad av att du lyckas bada och fixa henne utan att hon blir jätte rädd! Esther hatar att bada och sitter och slickar sig någon timme efteråt.. söta bilder! Esther är mer randig än Ella men de har ändå ganska lika färger :)

http://allergivanligkatt.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

14 september 2010 13:44

Vad vacker Ella är! Hon ser välmående och inte alls undernärd ut, tycker jag. Vad kul för henne att hon får vara ute i väskan varje dag.

http://emmisibirier.bloggagratis se

tanten-och-ella

14 september 2010 15:27

Skönt att du ser att hon inte är undernärd. Idag har hon fått lite nötfärs med äggula, hon åt med god aptit. Snart skall vi ut på en liten promenad mellan regnet. Ella har fullt upp på balkongen att försöka få tag i en fluga. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Skapa flashcards