Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Vill också bli en pantertant

Av tanten-och-ella - 21 september 2010 10:06

 


Ella har fått en ny korg som jag fick tag i billigt på Överskottslagret, bara 69:-, den var så liten och nätt, lätt att flytta runt.

Ella är inte så förtjust i den men kanske får ge det lite tid.

Så fort jag är i badrummet så skall Ella med, nu hoppar hon ner i badkaret och vill söla med vatten, står och tittar på mig, tanten sätt på kranen.


Vilken lycka och tur att Emelie valde ut Ella till mitt hem, en riktig vattenkatt. Detta lilla knyte som förändrat min värld till något så harmoniskt och positivt. Att ha lilla Ella med i alla göromål skulle kanske tyckas vara jobbigt men för mig är det en glädje.


I dag skall jag på pubafton med seniorerna, skall bli kul att träffa lite fler av dem, tror att det blir många som kommer.   


Möter helt otroliga människor, vilka öden och så positiva. En dam har värk i sina fingrar, fullständigt sönderopererad och lider av svår yrsel men tro inte det hindrar henne från att baka, laga sin egen mat, sköta sitt eget hem förutom dammsugningen. Denna 90-åring tar jag också och lägger till mina förebilder.


Så positiv, lärde mig lite om rouge på kinderna och hur jag skulle få fina naglar. Vilka Pantertanter jag träffat!    Nu jobbar jag stenhårt på att bli en pantertant. Ella och tanten skall jobba för att bli tjejer med girlpower    

 
 
Jenny

Jenny

21 september 2010 20:44

Min mormor är också en sådan där kruttant. Hon är 87 år, har opererat både hjärtat, ena benet och en hand de senaste åren. Kan inte gå till soprummet och tillbaka utan rullatorn. Hon gick med på att skaffa hjälp med städning från hemtjänsten för ett par år sedan, men hon bakar och lagar mat fortfarande, hon stickar snabbare än du kan ana, och hon skriker åt TVn när hennes favoritlag inte vinner.

http://jennyelin.bloggplatsen.se

tanten-och-ella

22 september 2010 19:09

Det är väl underbart med dessa gamla tanter som jobbar på fast de borde ha mer hjälp.

Tror att de håller sig både fysiskt och mentalt friskare så länge de håller igång och är intresserade av vad som händer och sker

 
Margita

Margita

22 september 2010 22:30

Åh, jag blir så glad när jag läser om dessa pantertanter! Sitter faktiskt och skrattar av glädje :) Låter så härligt med Ella och alla positiva tanter!

http://sengas.bloggplatsen.se

tanten-och-ella

23 september 2010 12:33

Hej Margita, längtar efter att träffa dig igen, hoppas det blir träff snart, det är väl du som håller i SÄSK nu?

Ja det lilla trollet är full med upptåg, synd att jag min stolla aldrig har kameran till hands när det händer riktigt roliga Ella-tokiga upptåg.

 
Emelie

Emelie

23 september 2010 08:18

Haha, vad kul att läsa om Ellas alla upptåg, och det känns så bra att läsa om att du trivs med dina nya "pantertantvänner"! Jättefina bilder!

http://emmisibirier.bloggagratis se

tanten-och-ella

23 september 2010 12:28

Vilken bonus det blev på mitt liv, Ella, träffa er uppfödare,kattungeköpare, kattvännerna på bloggportalen och så pantertanterna. Allt tack vare jag fick förtroendet av dig att få Ella det lilla hjärtat till min sambo.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Ovido - Quiz & Flashcards