Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Trevlig helg

Av tanten-och-ella - 24 september 2010 17:36

Idag är Ella ledsen på sin tant.


Ella har inte fått vara med i köket långa stunder, är så rädd för ugnen.  Har haft dörren stängd  och Ella har suttit och jamat på sin pall i hallen, helt förtvivlad, hon brukar ju vara med i det mesta.


Har bakat , lagat mycket mat och ugnen är livsfarlig för småttingar.

Gjorde hallongrottor, fick inte tag i receptet från pantertanten så jag försökte byta ut lite i mitt recept och lägga till maizenamjöl, det blev inte bra. Det blev vad min Mamma kallade knaltekakor, sockerkakorna gick bra.


Sånt här hade jag aldrig tid till när jag arbetade, vara en hel dag i köket, nej då var det så mycket annat som också skulle skötas. Nu har Ella och jag lite att bjuda på när vi får besök både i morgon och ett par vänner som kommer till oss i veckan

I kväll skall vi ta igen den tiden Ella suttit ensam i hallen, vi skall leka med vatten i badkaret och så blir Ella badad. I morgon kommer den unge släktingen så då blir de mycket bus.


Nu verkar det som Ella förlåtit mig för dörren varit stängd, hon ligger i knät och spinner så gott.  


Är rätt trött så det blir inte mycket skrivit.


Ella i badkaret och fått sin tant att sätta på kranen


  Här väntar Ella på att vattenkranen sätts på antingen  tvättstället men bäst gillar hon badkaret.

  Lite bra och lite misslyckat

 
 
Margita

Margita

24 september 2010 20:45

Lilla gumman! Jojo, men man kan inte alltid ha roligt....desto roligare blir det ju sen...det var väl snusförnuftigt sagt av mig, Ella? ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

tanten-och-ella

25 september 2010 07:43

Så sant, det blev bra senare på kvällen med lek,bad och sedan mys. :-)

 
Jenny

Jenny

25 september 2010 20:01

Och vi som inte har någon dörr till köket! Jaja, Johan får passa Heike ordentligt när jag bakar helt enkelt :)
Vad gott allt på bilden ser ut!

http://jennyelin.bloggplatsen.se

tanten-och-ella

26 september 2010 05:21

Det blev inte så gott, riktigt knaltiga hallongrottor, den unge släktingen rynkade på näsan ;-) men man får misslyckas:-)

Ja spisen är ett bekymmer men tur du har Johan, så kommer inte Heike känna sig ensam. För allt mat och bak tar ju lite tid.

Fick ett väldigt bra tips av Emelie, att alltid ha en kastrull med vatten som jag kan dra över plattan jag använt. För det kommer inte dröja länge innan Ella hoppar upp på spisen.

Nu är det långa gardiner som gäller. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Ovido - Quiz & Flashcards