Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Busigt hela dagen

Av tanten-och-ella - 26 september 2010 05:59

I går kom Ellas och min unga släkting på besök, hon fick verkligen rasa av sig. När han gick var hon helt utslagen efter all lek, man så hur trött hon var på slutet men hon skulle ändå leka. På kvällen så sov hon, vilket är ovanligt, brukar alltid vara uppe och hitta på något eller ligga i knät, så tanten fick ha sitt sticke för sig själv.  



Skönt att  Ella får leka av sig  ordentligt, jag klarar inte att gå ned på golvet och leka med henne utan det blir mest lekar med band, vippor, bollar, vattenlekar  och annat som jag kan göra stående eller sittande. Jobbar på att gå ned på knä, ont skall med ont fördrivas så med lite träning kryper jag snart omkring med Ella på golvet.


Den unge är så förtjust i Ella och vill gärna ha henne hos sig en helg, det är bra för Ella men oj vad jag kommer att sakna henne. Vi har inte bestämt helg ännu och sen har vi de äldre kattsläktingarna som Ella också skall vara hos, allt för att träna henne. Kan ju bli så att jag kan bli sjuk och inlagd på sjukhus och då är det bra om Ella är bekant med två hem som hon kan vara hos under tiden.


Nu är hon bra tränad med att gå på promenad i väska på magen *fniss*, axelväskan, åka bil och spårvagn, träffa främmande och bli klappad.

Hon trivs bäst i den väskan som bärs framtill, då har hon full koll och känner sig ändå trygg.


Idag kommer mina anhöriga hem från sin resa, de är nog väldigt trötta så får vänta tills i morgon innan jag får reda på allt spännande som de varit med om.

Fick köpa ett ”matställ” till Ella, en slags bricka med hög kant baktill, lite på sidorna och där skålarna sitter fast.


Ella är omöjlig med att söla i vattenskålen. Det lilla trollet kom på att om hon satte tassen på kanten så kunde hon välta hela vattenskålen och vattnet rann så spännande över golvet. Nu är skålarna av plast, skall försöka hitta några i rostfritt eller glas som passar i hållarna. Har lärt mig av Emelie att katter är känsliga och vill inte det skall lukta så detta med plastskålarna är en tillfällig lösning på ”problemet”. Ella verkar ännu inte bry sig om att det är plast utan äter och dricker.


Skall ha en vilodag, sticka, lyssna på en talbok och mysa med Ella som skall få mumsigt våtfoder hela dagen och kanske någon godbit, har lite frysta räkor till lilla tösen.  

 
 
Emelie

Emelie

27 september 2010 08:42

Vad du är duktig på att träna Ella! Det märks att du har en stor fördel av att ha varit hundägare tidigare. Vad mycket spännande Ella får vara med om! (Jag tycker inte alls att det är nödvändigt att kunna stå på knä på golvet, en vippa räcker gott och väl för aktiveringen.)

http://emmisibirier.bloggagratis se

tanten-och-ella

28 september 2010 10:31


Ibland blir lilla Ella sur på mig, glömmer att hon är kattunge och inte hundvalp.;-)
Spännande för mig också, vilken kompis och mycket enklare än hundar.

 
tant B

tant B

28 september 2010 10:37

Måste tillägga,
Eftersom jag är hemma jämt så underlättar det att "fostra" lilla Ella. Har ju hur mycket tid som helst som andra kattungeägare kanske inte har, de är mitt uppe i livet med familj, arbete, studier, stress och press.

http://tanten-och-ella.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Ovido - Quiz & Flashcards