Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Trevlig dag

Av tanten-och-ella - 25 oktober 2010 18:49


Träffade en granne som fått sin lägenhet renoverad, blev så glad att se henne, hela hon lyste som en sol och var så lycklig. Nu skulle hon köpa lite nytt, roligt när äldre ordnar och grejar för att få det mysigt.


Köpte billiga almanacker till mig och särbon, tror de kostade 29:- annars brukar sådana kosta över 50 kronor. De sålde paket med 200gr. Gorgonzola för 14.90, det var bra datum, ända fram till jul så jag försåg mig.


Har hållit på länge med en kofta, nu är bara halsen och montering kvar...phu, det var drygt. Skall sticka någon mössa av restgarner.

Sa till mina anhöriga att jag skall sticka en liten luva på skoj till Ella, får se om det blir av och om hon kan ha den på de sekunder det tar att fota.


Morgon är det virk och stick hos seniorerna, bara två timmar så Ella blir inte ensam länge. På onsdag är det marknad och om vädret är bra tänkte jag ta med Ella i väskan på magen så får hon träffa mycket folk. Många gamla som går på marknaden, det är också lite affärer runt torget men dit kan vi inte gå och vi behöver inget heller just nu.


Detta blir nästan som en dagbok, skriver lite om vår vardag.

 
 
Jenny

Jenny

27 oktober 2010 22:17

Tänkte fråga vad du använder för schampo när du badar Ella? Börjar bli dags att skaffa hem de sista grejerna nu :D

http://jennyelin.bloggplatsen.se

tanten-och-ella

31 oktober 2010 16:35

Marja Entrich Havsalgstvål flytande.

Det var miss Emmie som rekommenderade den och den är så bra när man badar ofta. Vet inte hur man få tag i den, köpt av Emelie.

 
Jenny

Jenny

31 oktober 2010 16:45

Ok.. Ska höra mig för och se vart man kan få tag på den.

http://jennyelin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Ovido - Quiz & Flashcards