Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Billig kattbädd för element

Av tanten-och-ella - 6 november 2010 16:58





Det här torkstället måste gå att använda som elementbädd till katter, de säljer nu på måndag hos Lidl för 35:- och jag tänker köpa två stycken. Ett skall vara till tvätt på badkarskanten och den andra tänkte jag skulle hänga på elementet i arbetsrummet. En kudde eller dyna och en liten gosig fleeceplädd så blir det en bra plats för lilla katten nu när den söker värmen vid elementen.



Ett annat tips, istället för att köpa mjukost typ Philadelphia så varför inte göra egen av Kvarg. Lidl säljer  0,3% fettfri kvarg för lite olika ungefär mellan 10 – 12 kr för 500gram av märket Milbona som brukar ha väldigt bra hållbarhetstid.


Brukar krydda min egengjorda ”mjukost” med  1 påse av Knorrs dressingkryddor av smak örtagård, låter det  stå några timmar sen är det jättegott. Kostnaden för detta  blir mellan 13-15 kronor och så är det nyttigt både för hälsa och plånbok.

Dressingpåsarna kostar ungefär 9-10 kronor hos Willys, då är det 3 påsar i varje förpackning och en räcker för mig till 500 gram Kvarg.


.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Skapa flashcards