Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Allergi

Av tanten-och-ella - 21 november 2010 14:59

Läste just att en nätvän som hade köpt ett halvsyskon till Ella blivit allergisk.

Ella och Heike har samma pappa som heter Jaspar.


Hos mig strömmar tårarna, vilken jobbig tid för paret som väntat så länge. Livet är inte rättvist, precis som med barn, de som längtar och har alla förutsättningar för att ge ett barn en bra start i livet blir barnlösa medan de som knappt kan ta vara på sig själva ynglar av sig.


Vet att Emelie sa till mig att om inte Sibbe fungerar så finns det en annan kattras som allergiker kan tåla men det är i nuläget ingen tröst.

Jag lider med alla allergiker som det inte funkar för.


Är så tacksam att Ella fungerar för mig, kanske det har med åldern att göra. Testade mig någon gång i mitten på 70-talet. Var då hyperallergisk mot katt, häst och alla slags damm, däremot ingen allergi mot hund och ko och måttlig allergi mot fjäder.

 
 
Jenny

Jenny

21 november 2010 18:47

Känner också mycket bitterhet nu över att det är så orättvist med allergi. Finns ju de som missköter sina djur, kan inte de vara allergiska istället?
Enligt min erfarenhet av sibirier så tål jag de vuxna katterna utan problem, men har alltid känt av ungarna lite grann. Lite blev tillslut mycket. Nu har vi bestämt att vi ska testa igen om ett par år, då vi förhoppningsvis har skaffat hus, och skaffa en vuxen omplaceringskatt om det går. Då kan katten få springa ute om den vill, och så ska sovrummet vara kattfri zon.
Men det gör jätteont i hjärtat på mig att vi inte kunde behålla just Heike. Han är den mysigaste och roligaste kattungen jag träffat.
Vi kommer att få hälsa på honom hos de nya ägarna, vilket är jättesnällt.

Hur det än går med katter, så har vi ändå varandra Johan och jag. Annars hade jag gått sönder totalt.

http://jennyelin.bloggplatsen.se

tanten-och-ella

21 november 2010 19:16

Ja man undrar varför, varför skall det vara så.

Vuxna katter skall visst vara lättare då ungarna avger mer allergen. Emelie säger att det också skiljer mellan olika sibbar.

Kan inte få dig och Heike ur tankarna... som du skriver ni har varandra och det är inte så lite det.
Att vara två är gott för själen. :-)

 
Margita

Margita

21 november 2010 21:19

Jag känner också så för Jenny och Johan. Det värker i hjärtat och gott är ju ändå att de har varandra i detta. Usch, vad orättvist livet är ibland.

http://sengas.bloggplatsen.se

tanten-och-ella

25 november 2010 16:22

Man blir förtvivlad över livets orättvisor. Så sorgligt :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Ovido - Quiz & Flashcards