Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

Äventyr med min tant

Av tanten-och-ella - 23 oktober 2010 21:07


  



Nu skall jag berätta vad min tant och jag varit med om, jodå tanten trodde hon skulle ställa upp för en liten bild i en lokal infobroschyr som skulle delas ut i närområdet men det blev mer än så.


På torsdag ringde en reporter och säger att han skall intervjua tanten, då blev hon skärrad och ringde våra kattsläktingar men de säger att klart hon måste ställa upp.


Klockan 04.00 ringer väckarklockan och jag är trött men tanten skall upp och baka ambrosiakaka till fikat som vi skall bjuda på.


På förmiddagen så kommer en jättelång fotograf med massa kameraväskor, skärmar och lampor.


Oj vad jag gillade fotografen Lars, han var en kattmänniska,   det känner jag med en gång, han skojade och busade med mig innan han skulle ha ut min tant för att fota henne på 2 olika ställen utomhus. Sen var det en massa bilder som skulle tas inne och då skulle jag vara med på samma bild som tanten, kan säga att jag gjorde mitt bästa för att se ut som en liten busig kattfröken.



Så blev det då lite fika och då ringde reporten på dörren, han var ingen kattmänniska så honom brydde jag mig inte om.


Lars fotade en lång serie foto på mig ensam och han trollade fram mina bästa sidor.  


Fotografens älsklingskaka är ambrosia så vi skickade med honom en hem för han tog så fina foto på mig. Var allt bra att väckarklockan ringde mitt i natten och tanten kom igång med baket.


I dag kom den unge släktingen för att busa med mig och fika och gissa om jag var på bushumör….iiii…vad vi for runt i lägenheten.    


Han stannade inte så länge för han skulle iväg och se en teaterföreställning på kvällen, nu är tanten nyfiken och väntar på att få berättat hur det var.



De äldre släktingarna är på tanten att hon måste lära mig gå bättre i selen men hon tvekar, är rädd att jag krånglar mig ur, säger jämt att vi väntar tills vikten gått upp lite mer. 


Tanten är så harig, som inte jag klarar allt, snart har jag lärt mig öppna dörrar, är jätteflitig med träning när hon vänder ryggen till. Sen har jag ett jättearbete med att lära henne att jag är en lite katt med en enorm egen vilja och ingen knähund  , hon är trögfattad fast jag ger inte upp.  


När jag får god mat som jag inte orkar äta upp så krafsar jag ned den, jordgubbsyoghurt är riktigt smaskens.


Nu skall vi ta det lugnt flera dagar, äta mumsigt och vila, hela veckan har vi städat och grejat. Tror hon skall krångla upp långgardinerna igen, de som är så roliga att hoppa på och klösa.

 
 
Margita

Margita

26 oktober 2010 23:12

Hihi...lilla Ella får vara med om en del!

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

27 oktober 2010 11:41

Haha, vad roligt du skriver!

http://emmisibirier.bloggagratis se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tanten-och-ella - 17 januari 2011 16:56


Läkaren tyckte jag hade en vacker färgpalett på kroppen *fniss* är ju full med blåmärken och spricka på två av högra sidans revben. Röntgen och massor med prover igen, Inte mycket att göra åt utan det får självläka. Svårt att vara sysslolös, ...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 17:38

        Ella julaftonen hos sina kattsläktingar, julrosett om halsen :-)         Ella i tantens säng 16 januari           Ella har fått syn på ... den förhatliga dumma kameran ;-)       Vad är Ella och vad är pläd...

Av tanten-och-ella - 16 januari 2011 01:14

Min tant har ramlat och slagit sig. Hon är lite yr ibland, har varit så en längre tid men aldrig så illa. Nu har hon blåmärken och ont när hon hostar och orkar inte busa men jag känner det på mig så försöker hålla mig lugn. Får jag bara komma ut på m...

Av tanten-och-ella - 10 januari 2011 20:05

Nu är Ella och tanten hemma efter julhelgerna, har haft det väldigt trevligt och Ella stortrivdes hos våra kattsläktingar. Mycket lek och bus. Ella har lärt sig gå i koppel så nu går hon fint före mig i koppel när vi närmar oss hemma, då k...

Av tanten-och-ella - 9 december 2010 19:49

Det läkte så fint och det var skönt för henne att kunna ha kroppsstrumpa och slippa trattkragen.   Vi håller på att julstöka, har haft lite gäster och tiden bara rinner iväg. Varit hos läkaren idag, fick influensasprutan och börjar redan känna ...

Ovido - Quiz & Flashcards